Girl Online oraz Girl Online: W trasie

23.12.15

Jutro już Święta. Dla części z Nas jest to okres relaksu, odpoczynku od codziennego biegu. Czas aby na chwilę się zatrzymać, spędzić czas z rodziną oraz samym sobą. Nadrobić zaległe seriale, obejrzeć dawno planowany film a także z herbatą w ręku, sięgnąć po książkę. Dzisiaj przychodzę do Was z propozycją książki, która mimo, że dzieje się w wakacje, jest moim zdaniem idealna na każdy czas. Lekka, nieco prymitywna, ale mimo to wciągająca. Mnie pochłonęła całą sobą.

Mowa oczywiście o Girl Online: On Tour, czyli drugiej części przygód Penny oraz Noah. Postanowiłam Wam przybliżyć jednak obie części, gdyby ktoś nie słyszał o żadnej z nich albo planuje, planuje i jakoś mu nie po drodze.

Autorką obu książek jest Zoella, jedna z moich ulubionych Youtuberek. Od dawna śledzę jej oba kanały i jest dla mnie wielką inspiracją. Posiada już prawie 10 milionów subskrybentów i jest rewelacyjna w tym co robi. Jak się okazało, pisarką jest również świetną. Książki są adresowane do nastolatek. Podejmują typowo "nastoletnie" problemy jak pierwsze zauroczenie, kłopoty w szkole, fałszywi przyjaciele. Mimo to, dorosły czytelnik również rozerwie się przy tej lekturze. Ja obie części pochłonęłam praktycznie od razu mimo, że mam już 22 lata. Czasami śmiałam się nad niektórymi sytuacjami, gdzie dorosły człowiek z pewnością postąpił by inaczej, ale jeszcze na szczęście pamiętam jaka byłam mając 16 lat.

Część 1



"Pod nickiem Girl Online Penny dzieli się na blogu najskrytszymi myślami o przyjaźni, chłopcach, szkolnych dramatach, swojej szalonej rodzince i atakach paniki, które skutecznie komplikują jej życie. Kiedy sprawy osobiste Penny przybierają naprawdę zły obrót, rodzice zabierają ją do Nowego Jorku. Tam Penny poznaje Noah – przystojnego gitarzystę. Zaczyna się w nim zakochiwać, co szczegółowo opisuje na swoim blogu. Ale Noah też ma pewien sekret. Sekret, który może doprowadzić do ujawnienia tożsamości Girl Online i bezpowrotnie zniszczyć największą przyjaźń Penny."

Część 2




"Kiedy Noah zabiera Penny w swoją europejską trasę koncertową, dziewczyna wprost nie posiada się ze szczęścia – nareszcie spędzi ze swoim fantastycznym rockandrollowym chłopakiem mnóstwo czasu! Okazuje się jednak, że wyobrażenia Penny rozmijają się z rzeczywistością. Borykając się z zapełnionym grafikiem Noah, problematycznym kolegą z zespołu oraz pogróżkami od zazdrosnych fanek, Penny zastanawia się, czy naprawdę jest stworzona do życia w trasie. Nie może nic poradzić na to, że tęskni za rodziną, przyjacielem Elliotem, a także… za swoim blogiem, Girl Online. Czy Penny uda się pogodzić miłość do Noah z życiem w zgodzie ze sobą? A może straci wszystko w pogoni za wymarzonym latem?"


Nawet jeżeli sądzicie, że tematyka jest zdecydowanie nie Wasza - polecam. To lektura na tak zwane "odmóżdżenie". Idealna by przestać myśleć o swoich problemach, goniących terminach, kolokwiach czy sprawdzianach do zaliczenia. Oprawiona w solidną twardą okładkę z przepiękną oprawą graficzną. Jestem pewna, nie będziecie zawiedzeni.


4 komentarze

  1. Nie czytałam, ale słyszałam, ze nawet fajne do lekkiego poczytania. Może kiedyś. Buziaki, Idalia <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam 1 część i nie mogę się doczekać, gdy sięgnę po następną. Pozdrawiam i wesołych świąt ;*
    k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie powinnaś. Może nie jest lepsza ale gorsza też na pewno nie!

      Usuń