DIY czyli zrób to sama: Torba z dowolnym wzorem, idealna na prezent!

23.11.15

Już niedługo Grudzień, a więc czas gdy nasz portfel robi się lżejszy przez prezenty Świąteczne i Mikołajkowe. Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami sposobem na stworzenie, jedynego w swoim rodzaju, prezentu dla najbliższych. Mam na myśli torbę, którą można ozdobić dowolny wzorem, dostosowanym do osoby, której chcemy ją podarować.

Potrzebne będą nam:
- torba płócienna lub bawełniana
- farby akrylowe
- pędzle
- opcjonalnie jakiś szablon lub tak jak w moim przypadku wydrukowany wzór z Internetu
- podkładka (coś twardego - teczka, gazeta itp.)








Torbę można zakupić w hurtowni w cenie od 2-3 zł, ja swoją zakupiłam na stronie Uni Eko, koszt wydrukowania obrazka to około 20 groszy w punkcie ksero. Co do pędzli - dowolność. Mogą to być zwykłe pędzle kupione za parę złotych, lub te droższe z włosia syntetycznego - nimi maluje się najwygodniej ale ich cena jest już nieco wyższa. Ja do mojego wzoru użyłam pędzla z Makeup Revulotion, do nakładania cieni. Akurat taki miałam w domu a nie chciałam wydawać pieniędzy na coś nowego. Jeżeli chodzi o farby akrylowe, ich ceny również się wahają. Ja sama posiadam zestaw farb kupiony rok temu w Lidlu gdzie zapłaciłam za niego 25 zł. Można kupić też farby na sztuki, w sklepach z akcesoriami do rękodzieła, Nanu Nana czy Empiku. Koszt pojedynczej farby, o większej pojemności to około 12-15 zł dlatego polecam upolować zestaw wielokolorowy (na pewno znajdziecie taki na allegro). Jestem pewna, że posłuży Wam na lata ponieważ farby akrylowe są bardzo wydajne i mają szerokie zastosowanie: można nimi malować zwyczajne obrazki na kartce, wykorzystywane są również do malowania na drewnie. Ja swoje kupiłam do tworzenia rzeczy drewnianych metodą serwetkową czyli "decoupage". 

Zaczynamy od włożenia do środka torby naszej podkładki, aby nasz malunek nie przebił się na drugą stronę. Ja na podkładce umieściłam dodatkowo obrazek wydrukowany z Internetu, który prześwitywał przez płótno i ułatwił mi precyzyjne stworzenie pożądanego wzoru. Do farb akrylowych nie potrzebna jest woda. Warto nakładać jedynie niewielkie ilości farby a potem ewentualnie dokonywać poprawek. Gdy nałożycie za dużo farby na pędzel, może ona kapnąć Wam na torbę a tego nie będziemy już w stanie usunąć. Gdy Wasz wzór będzie już gotowy, pozostawcie farbę do wyschnięcia. Na sam koniec przykładamy do wzoru zwykłą białą kartkę, którą prasujemy żelazkiem. To sprawi, że Nasz wzór będzie trwalszy. 


Moja torba nawiązuje do serii "Igrzyska Śmierci". Robiłam ją akurat w dzień premiery ostatniej części filmu. 

9 komentarze

  1. Torba wyszłaby świetnie, gdyby nie Kosogłos. Z tym ptakiem ta torba jest fenomenalna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna torba! Trybuci ze snapa pozdrawiają ;) Niestety nie mam talentu plastycznego, a nawet gdy są takie proste rzeczy do zrobienia to i tak rzucam ten pomysł w kąt. Jestem po prostu leniem XD Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja talentu nie mam za grosz, a jednak coś mi wyszło! Spróbuj!!

      Usuń
  3. Fajna torba :)
    Ja czasami maluję koszulki :)

    OdpowiedzUsuń