Kalendarz DIY

31.1.16

Każdego roku, w Styczniu, kupuję kalendarz ścienny. Najczęściej wybieram Empik, gdzie kalendarze z Paryżem, czyli obowiązkowym motywem, są zazwyczaj 3-4 do wyboru. Jednak w zeszłym roku zaobserwowałam, że zapominam zmieniać miesiące, kalendarza praktycznie nie używam, czasami najdzie mnie wena i pozapisuje w nim ważne wydarzenia. Stwierdziłam, że szkoda mi 40 zł na zapisanie paru dat czy postawienia paru krzyżyków gdy odliczałam do jakiegoś wydarzenia, i postanowiłam stworzyć taki kalendarz sama.


Jest to bardzo proste i krótkie DIY, a jego efekt końcowy zależy tak naprawdę od Waszego gustu oraz przyborów, które macie już w domu. Bez sensu specjalnie fatygować się do sklepu, bo każdy z Nas ma w domu coś, co można wykorzystać.

1 KROK

Najlepszym byłoby zastosowanie w tym celu antyramy, w takich wymiarach, aby zmieściła format A4. Ja jednak nie miałam jej w domu, więc wykorzystałam zwykłą folię na dokumenty oraz spinacz biurowy, aby zaczepić całość o gwóźdź. 

2 KROK

Wyszykujemy w Internecie dowolny wzór wpisując "kalendarz" + miesiąc. W grafice Google wyskoczy Wam mnóstwo propozycji, które wystarczy wydrukować.

3 KROK

Ozdabianie. Ja w tym celu wykorzystałam wstążkę dołączoną do zamówienia z Kosmetykomanii oraz naklejki zakupione w Biedronce. Może to być jednak wszystko - kolorowy papier, ozdobna taśma a nawet szlaczki narysowane flamastrami. Wszystko zależy od Was i Waszej twórczości. Wydrukowany projekt można pozostawić też bez ozdabiania, jednak ja chciałam aby wyglądał on nieco oryginalniej. Naklejkami zaznaczyłam Ważne dla mnie wydarzenia - 8 moje urodziny, 10 urodziny mojej mamy i babci a 14 Walentynki. 

4 KROK

Gotową kartkę umieszczamy w folii i zaczepiamy spinaczem o gwóźdź. Jest to na tyle silna konstrukcja, że bez problemu, co miesiąc możecie wyciągnąć znajdująca się w środku kartkę i wymienić na nową - stworzoną w tym samym klimacie lub zupełnie inną. Dzięki temu, co miesiąc Wasz kalendarz będzie inny. 






2 komentarze

  1. Jak najbardziej kalendarz można zrobić sobie własnoręcznie i wydaje mi się, że jest on wtedy nawet dużo lepszą dekoracją, ponieważ jest oryginalny i w 100% w takim stylu, jaki się nam podoba. Można też pomyśleć o tym, aby stworzyć kalendarz z własnymi zdjęciami lub ze zdjęciami rodizny.

    OdpowiedzUsuń